Co w prawie piszczy...

Blog o rachunkowości, podatkach i prawie.

Polityka prywatności i cookies

Spis treści

Cenimy prywatność naszych Klientów i Czytelników. Prosimy Państwa o zapoznanie się z poniższym dokumentem. Dokładamy starań, aby był on czytelny, przejrzysty i niósł prawdziwą wartość, a nie wyłącznie realizował obowiązki informacyjne określone w przepisach. Dla ułatwienia odbioru Politykę prezentujemy na białym tle. Jeśli chcą Państwo wrócić do naszej strony głównej, prosimy kliknąć w nasz znak graficzny lub w odnośnik powyżej tytułu dokumentu. 

Czym jest polityka prywatności?

Na tej stronie dowiedzą się Państwo jakie dane są zbierane, w jakim celu i jakie przysługują Państwu prawa. Znajdą tutaj Państwo również opis sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych i zasady stosowania plików cookies (tzw. ciasteczek). Polityka prywatności adresowana jest do osób fizycznych, których dane osobowe są przetwarzane w związku z korzystaniem z naszej strony internetowej i korzystania z usług elektronicznych, które świadczymy na Państwa rzecz w ramach wykonywanej działalności gospodarczej.

Ochrona Państwa danych osobowych wynika z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (powszechnie znanego jako „RODO”).

Administrator Danych Osobowych – czyli AMS Capital sp. z o.o.

Administratorem danych osobowych w rozumieniu RODO jest spółka pod firmą AMS Capital spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Jasna 19, 00-058 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000577717, REGON 362593117, NIP 8961545236 (dalej będziemy używać nazwy „Administrator”).

Kontakt z Administratorem

Jeżeli mają Państwo pytania, wątpliwości albo chcieliby Państwo zgłosić wniosek, czy też żądanie, prosimy o kontakt z nami:

  • pocztą tradycyjną pod adresem: AMS Capital sp. z o.o., ul. Jasna 19, 2 piętro, 00-058 Warszawa,
  • elektroniczny – wysyłając wiadomość na adres: DaneOsobowe@AMSCapital.pl.

Udzielimy niezwłocznej odpowiedzi na Państwa wiadomość!

Cel i podstawa przetwarzania Państwa danych osobowych

Państwa dane osobowe przetwarzane są:

  • w celu umożliwienia kontaktu z AMS Capital przy pomocy naszej strony internetowej i formularzy kontaktowych, a także w związku z przekazaniem przez Państwa danych kontaktowych w inny sposób (np. wręczenie wizytówki na spotkaniu),
  • w celu umożliwienia zapisu na newsletter i otrzymywania materiałów marketingowych i informacyjnych,
  • w celu organizacji spotkania, rozmowy telefonicznej lub wideokonferencji – w przypadku skorzystania z naszego systemu kontaktu (widget kalendarza dostępny na stronie),
  • w celu realizacji marketingu bezpośredniego usług AMS Capital,
  • w celu zapewniania sprawnego funkcjonowania strony WWW administratora oraz dostosowania jej do potrzeb użytkowników (w tym celu strona WWW korzysta z plików cookies) (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  • w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ustaleniu, dochodzeniu roszczeń lub praw Administratora lub obrony przed takimi roszczeniami (tzn. realizując tzw. uzasadniony interes prawny na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Jeśli będą Państwo korzystać z naszych usług i zawrzemy umowę, to będziemy przetwarzać Państwa dane również w następujących celach:

  • w celu wykonania umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  • w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na administratorze w związku z realizacją umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO).

Jakie dane przetwarzamy?

Korzystając z naszej strony internetowej przekazują nam Państwo swój adres IP, a także inne informacje, których zakres uzależniony jest od ustawień prywatności przeglądarki internetowej i zaakceptowanych plików cookies. Wypełniając formularze udostępnione na stronie WWW dobrowolnie mogą Państwo podać również swoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz inne dane (nieobowiązkowe), które umieszczą Państwo w polach tekstowych. W takim przypadku mają Państwo wpływ na treść przekazywanych danych i ich zakres.

Wykonując na Państwa rzecz usługi – czyli po zawarciu umowy – przetwarzamy dużo szerszy zakres Państwa danych, które są przez Państwa udostępniane. W przypadku usług prawnych lub księgowych możemy uzyskać dostęp do danych o charakterze poufnym – o ile Państwo nam je przekażą. Zawsze zawieramy jednak odpowiednie umowy o zachowaniu poufności i stosujemy najwyższe standardy zabezpieczenia danych przechowywanych w naszych systemach teleinformatycznych – dla Państwa bezpieczeństwa.

Jakie prawa Państwu przysługują?

Prosimy pamiętać, że posiadają Państwo prawo dostępu do danych osobowych, z którego mogą Państwo skorzystać w każdym czasie. Mają Państwo również prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe, a także żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.

Istotnym elementem kontroli nad własnymi danymi osobowymi jest także prawo do usunięcia danych. Ma ono zastosowanie w szczególności, gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane, gdy osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania, gdy wniesiony zostanie sprzeciw wobec przetwarzania danych i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania tych danych, a także gdy dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem. gdy dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii Europejskiej lub prawie polskim. Prawo to określane jest powszechnie, jako „prawo do bycia zapomnianym”. Administrator jest zobowiązany do usunięcia wszelkich danych osoby zgłaszającej, z zastrzeżeniem, że nie będzie innej podstawy prawnej do dalszego przetwarzania tych danych. Taka podstawa może wynikać z np.: obowiązku przechowywania dokumentacji finansowej. Jeżeli jednak realizacja żądania nie będzie możliwa poinformujemy o tym wraz ze wskazaniem podstawy prawnej.

Mogą Państwo również żądać ograniczenia przetwarzania danych. Ma ono zastosowanie np. gdy kwestionują Państwo prawidłowość danych osobowych, przetwarzanie jest niezgodne z prawem – lecz nie żądają Państwo usunięcia danych w całości oraz w przypadku wniesienia sprzeciwu – na czas weryfikacji żądania przez Administratora.

Przysługuje Państwo również prawo zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych w przypadku gdy Administrator przetwarza te dane w prawnie uzasadnionym interesie, tj. przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego. Jeśli przetwarzanie danych następuje na podstawie zgody (np. marketing w ramach newslettera), to mają Państwo zawsze prawo do cofnięcia zgody. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Na wyraźną prośbę osoby, której dane są przetwarzane otrzymają Państwo od nas plik z danymi ustrukturyzowanymi w powszechnie używanym formacie. To realizacja tzw. prawa do przenoszenia danych. W ramach tego prawa mogą Państwo również wskazać podmiot, któremu jako administrator danych powinniśmy przesłać dane. Realizacja tego prawa może potrwać do 30 dni. Jednocześnie ze względów bezpieczeństwa przeprowadzimy weryfikację Państwa osoby, aby mieć pewność, że Państwa dane trafią do właściwej osoby.

Warto pamiętać również o prawie do skargi. Każdy ma prawo do wniesienia skargi na przetwarzanie danych osobowych przez Administratora do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Konieczność podania danych osobowych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych osobowych może jednak – w zależności od kontekstu, w którym dane te są przetwarzane – uniemożliwi zawarcie umowy z Administratorem, może wpłynąć na zakres usług, które możemy świadczyć na Państwa rzecz lub uniemożliwić kontakt i przesyłanie informacji marketingowych.

Czas przetwarzania danych osobowych

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu zakończenia świadczenia usług. Następnie będą one archiwizowane w celu umożliwienia realizacji uzasadnionego interesu Administratora, w tym dochodzenia ewentualnych roszczeń i zabezpieczenia interesów Administratora (wówczas dane będą przechowywane do upływu okresu przedawnienia roszczeń). W przypadku części usług czas archiwizacji wynika z przepisów prawa (np. przechowywanie dokumentacji księgowej). Jeśli dane przetwarzaliśmy na podstawie zgody – dane będą usunięte lub odpowiednio zanonimizowane po cofnięciu zgody.

Udostępnianie danych osobowych innym podmiotom

Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa (np. organom państwowym). Dane osobowe mogą być także przekazywane lub ujawniane – w niezbędnym i wymaganym zakresie – podmiotom trzecim, w tym podmiotom wykonującym na zlecenie Administratora czynności związane z zawartą z Państwem umową (np. podmiotom świadczącym usługi administracji IT, usługi archiwizowania i niszczenia dokumentów, usługi doradcze, audytowe itp.).

Przekazywanie danych poza EOG

Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich, poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Nie podejmujemy zautomatyzowanych decyzji w oparciu o Państwa dane zbierane w serwisie internetowym.

Zabezpieczenie danych

Administrator oświadcza, że przetwarza dane osobowe użytkowników oraz Klientów zgodnie z przepisami RODO oraz że stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane osobowe użytkowników oraz Klientów przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem.

Czym są pliki cookies?

Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności krótkie pliki tekstowe, przechowywane przez przeglądarkę internetową lub bezpośrednio w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczonych do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. 

Po co nam ciasteczka?

Pliki „cookies” wykorzystywane są w następujących celach:

  1. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze Serwisu, co bezpośrednio wpływa ulepszanie ich struktury i zawartości;
  2. utrzymanie sesji użytkownika Serwisu, dzięki której nie musi on na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła lub wykonywać dodatkowych czynności, np: ponownie dodanie produktu do koszyka;
  3. określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
  1. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Pliki „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia Serwisu lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Pliki „stałe” przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich manualnego usunięcia przez użytkownika.
  2. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików „cookies” w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików „cookies”. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików „cookies”. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  3. Ograniczenia stosowania plików „cookies” mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie.

Czy można zablokować lub usunąć pliki cookies?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, w szczególności z art.  173 ust. 2 użytkownik ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego urządzenia końcowego poprzez ustawienie odpowiednich ustawień (praw) dla tych plików w oknie ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Pozostawienie przez użytkownika niezmienionych ustawień oprogramowania zainstalowanego na urządzeniu końcowym oznacza wyrażenie zgody na zamieszczanie plików tekstowych typu „cookies” na urządzeniu użytkownika.

Co przechowujemy na serwerze?

  1. Informacje o niektórych czynnościach podejmowanych przez użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania Serwisem.
  2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
    1. czas nadejścia zapytania;
    2. czas wysłania odpowiedzi;
    3. nazwę stacji użytkownika – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP;
    4. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP;
    5. URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik;
    6. informacje o przeglądarce użytkownika;
    7. informacje o IP użytkownika;
  3. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
  4. Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania Serwisie.

Jakie dokładnie pliki cookies wykorzystujemy?

Zarządzanie ustawieniami plików cookies

Mogą Państwo zmienić ustawienia plików cookies korzystając z linku poniżej. Pozwoli to Państwu zmienić udzielone zgody, wycofać je lub zaakceptować korzystanie z plików cookies.

Ustawienia ciasteczek

Dodatkowo mogą Państwo skorzystać z ustawień przeglądarki internetowej, z której Państwo korzystają. Poniżej dla ułatwienia zamieszczamy linki do ustawień głównych przeglądarek internetowych (są to strony producenta oprogramowania, więc nie odpowiadamy za ich treść).

Jeśli korzystają Państwo z innej przeglądarki internetowej, mogą Państwo znaleźć jej ustawienia na stronie dewelopera.